ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами навчаються  в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість.

Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.(МОН України)

Докладніше про інклюзивну освіту в Україні

За оцінками, 93 мільйони дітей у всьому світі живуть з інвалідністю

Як і всі діти, діти з обмеженими можливостями мають амбіції та мрії щодо свого майбутнього. Як і всі діти, їм потрібна якісна освіта, щоб розвивати свої навички та повністю реалізувати свій потенціал.

Проте діти з обмеженими можливостями часто залишаються поза увагою при розробці політики, що обмежує їх доступ до освіти та їхню здатність брати участь у соціальному, економічному та політичному житті. У всьому світі ці діти є одними з найбільш імовірних, хто не навчається у школі. Вони стикаються з постійними перешкодами для освіти через дискримінацію, стигму та звичайну неспроможність осіб, які приймають рішення, включити інвалідність у шкільні послуги. (https://www.unicef.org/education/inclusive-education)

@UNICEF/UN0219155/Bell

Залучення всіх дітей до школи та навчання


Інклюзивна освіта є найефективнішим способом дати всім дітям справедливу можливість ходити до школи, навчатися та розвивати навички, необхідні для процвітання.

Інклюзивна освіта – це всі діти в одних класах, в одних і тих же школах. Це означає реальні можливості навчання для груп, які традиційно виключалися – не лише дітей з обмеженими можливостями, а й носіїв мов меншин.

Інклюзивні системи роблять унікальний внесок, який учні різного походження вносять у класну кімнату, і дозволяють різноманітним групам розвиватися пліч-о-пліч, на благо всіх. (https://www.unicef.org/education/inclusive-education)

План проведення Декади

“Синергія в інклюзії” 

З 16 листопада по 26 листопада 2021 року

Назва заходуЗ ким проводитьсяДатаВідповідальний
1Відкриття тижня інклюзивної освіти. Ознайомлення  з  заходами  протягом  тижняучні 1-9-х класів
16.11Заступник з НВР Васильченко С.Д. Педагог організатор Моцна І.М.
2Фотовиставка «Можливості – обмежені,здібності – безмежні» про видатних людей з обмеженими можливостямиучні 1-9-х класів
17.11Педагог організатор Моцна І.М.
3Інформаційні онлайн хвилини «Кожна людина – унікальна і неповторна особистість»1-9 класи18.11Класні керівники Педагог організатор Моцна І.М.
4Урок  доброти  присвячений  Міжнародному  дню інвалідів  «Дивіться на нас як на рівних»1-4 класи

19.11Психолог Гнатенко Н.В.
5Конкурс  малюнків  «Жити разом – змінювати світ»2-7 класи19.11Класні керівники
6Шкільна пошта «Мені приємно тобі сказати, що…»1-9 класи22.11Педагог організатор Моцна І.М. Учнівське самоврядування
7«Люди  з  необмеженими можливостями!» (перегляд відеофільму)5-9 класи

22.11Класні керівники Педагог організатор Моцна І.М.
8Анкетування  вчителів «Моє ставлення до інклюзивної  освіти»Педагогічний колектив23.11Заступник завідувача з НВР; Психолог Гнатенко Н.В.
9Урок толерантності «На доброму серці тримається світ»5-9 класи
23.11Психолог Гнатенко Н.В. Класні керівники
10Проведення  анкетування  серед  учнів « Моє ставлення  до  дітей  з особливими  потребами»8-9 класи

24.11Психолог Гнатенко Н.В.
11Тренінг для асистентів вчителя «Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного»
Педагогічний колектив25.11Психолог Гнатенко Н.В.
12Консультації  для  батьків  «Проблеми родин, які виховують дитину з особливими освітніми потребами»Педагогічний колектив25.11
13Підбиття підсумків тижня 
26.11Заступник з НВР  Васильченко С.Д.